13 Aralık 2007 Perşembe

birazda büyükler için...

arkadaşlar... bizim güzel annelerimiz bize herzaman çok sevdiğimiz tatlılardan yapsın diye siteme tatlı tarifleri koymaya karar verdimç ne de olsa burası bi site hep çocuklar için olmaz ki birazda büyükler için... nefis tarifler aşağıda!

ELMALI KEK

Malzeme Listesi:
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı çiçek yağı
1 paket hamur kabartma tozu
1tatlı kaşığı tarçın
1 su bardağı ve 2 yemek kaşığı un
1,5 adet rendelenmiş elma
Yapılışı:

Yumurta ve toz şekeri yaklaşık 1 dakika çırpın, içine çiçek yağını ilave edin çırpın. Kabartma tozu, tarçın koyun karıştırın. Unu azar azar ilave ederek karıştırın. En son rendelenmiş elmaları katarak karıştırıp yağlanmış 26-28 cm lik kek kalıbına dökün (ben kek kalıbının içine yağlı kağıt yerleştiriyorum, keki çıkarmak çok pratik oluyor).

170 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dakika pişirin. (her fırının sıcaklık ayarı farklı olabilir o yüzden bir kürdanı kekinize batırarak kekinizin pişip pişmediğini kontrol edin. Kek hamuru kürdana bulaşmıyorsa kekiniz pişmiştir)

Afiyet olsun...

UFO KURABİYESİ


(9-10 kurabiye)
1 su bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri
yarım paket (125 gr) oda ısısında yumuşamış tereyağı
yarım paket (1 tatlı kaşığı) kabartma tozu
1,5 yemek kaşığı kakao
1 limon kabuğu rendesi
yarım su bardağı iyice küçültülmüş fındık içi
aldığı kadar un

Yapılışı:
Un hariç diğer malzemeleri biraraya getirin ve karıştırın. Azar azar un ilave ederek yoğurmaya devam edin. Elinize yapışmayan, toparlanan ve şekil verilebilen bir kıvama geldiğinde yeterince un koymuşsunuz demektir.

Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar alın, yuvarlayın ve elinizde hafifçe baştırın. Hamurun ortasını elinizle biraz çukurlaştırın. Fındık büyüklüğünde yuvarladığınız ikinci hamur parçasını çukurlaştırdığınız yere koyun (çok bastırmanıza gerek yok pişerken iki hamur birbirine iyice yapışıyor).

Tepsiyi yanmaz fırın kağıdı ile kaplayın ve kurabiyeleri aralık bırakarak yerleştirin. Pişerken genişliyorlar.

170 derecede yaklaşık 15 dakika da pişiyor. Piştikten sonra soğuması için bekletin , fırından çıkardığınızda yumuşak oluyor, soğudukça sertleşiyorlar. Soğuduktan sonra servis yapın.

MOZAİK PASTA
malzemeler:
125 gr margarin
2 tepeleme yemek kaşığı kakao
4-5 yemek kaşığı şeker
1 paket bisküvi (ben birkaç tanesini ayırdım, kullanmadım)
1 su bardağı iri dövülmüş fındık
1 su bardağı süt
1 paket vanilya


Yapılışı:



Margarini eritip ateşten alın. İçine kakao, şeker, süt ve vanilya ekleyip karıştırın. Kırdığınız bisküvileri ve fındıkları ekleyip karıştırın ve alüminyum folyoya sarıp derin dondurucuya kaldırın.
En az bir saat dondurucuda beklettikten sonra dilimleyerek servis yapın.

3 yorum:

izel teker dedi ki...

benim güzel annem yine mail atmış okuyun bakın:

izel pasta tariflerini çok beğendim hepsinden deneyeceğim beraber afiyetle yeriz.

İpek dedi ki...

wgBanada bir keresinde yorum yazmıştı .
Bu arada bende bloguma yemek terifi koydum aklımdaydı . Ama koydum işte !

İpek dedi ki...

uYAARI : BABAM YAZDI YORUMU YANİ

İpek Binnaz ÜNSAL dedi ki...
wgBanada bir keresinde yorum yazmıştı .
Bu arada bende bloguma yemek terifi koydum aklımdaydı . Ama koydum işte !